Filozofia jest sztuką życia. Cyceron

Obliczenia mostu(1)

Obliczenia mostu(1), Budownictwo Komunikacyjne, Budownictwo komunikacyjne(1)

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Politechnika Warszawska
Wydział Budownictwa Mechaniki i Petrochemii
Instytut Budownictwa
Zakład Konstrukcji Budowlanych
Kierunek studiów: Budownictwo
Rok IV Sem. VII
Budownictwo Komunikacyjne
Projekt koncepcyjny mostu zespolonego
Sprawdził:
Wykonał:
dr inż. Roman Jaskulski
Marek Kowalczyk
Marcin Górniak
Płock 2008
Opis techniczny
1. Lokalizacja obiektu
Opracowanie obejmuje projekt koncepcyjny mostu o konstrukcji zespolonej, położonego w miejscowości
Płock w woj. Mazowieckim. Całkowia długość mostu wynosi 81,1 m
2. Opis przeszkody
Projektowany obiekt będzie umożliwiał transport nad szlakiem wodnym o szerokości koryta - 12 m, nad
trzema liniami kolejowymi oraz ponad chodnikiem przeznaczonym dla ruchu pieszego.
3. Opis ruchu na obiekcie
Most drogowy, o dwóch pasach ruchu o szerokości 2,5 m każdy z obustronną opaską ( 0,5 m ). Na obiekcie
przewidziano także ciąg pieszy ( szer. 2,0 m ) oraz ścieżkę dla rowerów ( szer. 2,0 m ).
4. Opis obiektu - konstrukcja
Przyjętomosttrzyprzęsłowy,belkowy,ojednakowejteoretycznejrozpiętościprzęseł wynoszącej18,5m.
Jesttoobiektokonstrukcjizespolonejzłożonyzdźwigarówwykonanychzblachownicowysokości100cm(
pasgórny30x2cm, środnik96x2cm,pasdolny40x2cm)orazpłyty żelbetowejogrubości22cm(36cm
wmiejscupołączeniadźwigarazpłytą )wykonanejzbetonuklasyB30.Zewzględunauproszczenieobliczeń
przyjętoschematbelkiswobodniepodpartej.Wobliczeniachprzyjętojednoczesnypoczątekpracypytyi
dźwigarów.Przyjęto8dźwigarówwrozstawieco136cm,opartychna łożyskachneoprenowychowysokości
18cm.Dźwigaryusztywnionoipołączonomiędzysobą poprzecznicamiblachownicowymiowysokości50cm,
wrozstawieco368cm.Zaprojektowanoprzekrójjezdniocharakterzedaszkowym,z2%spadkiemodosi
jezdni.Przewidzianokapychodnikowewykonanezbetonówlekkichogrubości14cm,zespadkiem3%w
kierunku osi mostu.
5. Opis obiektu wyposażenie i wykończenie
-Barieraochronna-typowakonstrukcjaowysokości75cm,oddzielającachodnikdlapieszychiścieżkę
rowerową od jezdni drogowej. Usytuowana w odległości 50 cm od krawężnika
-Balustrada-przewidzianodwatypybalustradokonstrukcjistalowej,owysokości110cmdlapasadla
pieszychiowysokości120cmdlapasadlarowerów.Balustradyumiejscowwionowodległości22cmod
krawędzi kapy. Nad trakcją dodatkowo zastosowano osłony zabezpieczające o wysokości 210 cm.
- krawężniki kamienne o typowych wymiarach.
-napasachdlapieszychirowerówwykonanajestnawierzchnia ścieralnazasfaltulanegomodyfikowanego
grubości 3,0 cm.
-najezdnidrogowejwykonanoizolację bitumiczną grubości1,0cm,warstwę wiążącą grubości5,0cmoraz
warstwę ścieralną grubości 4,0 cm.
-naelementachbetonowychstykającychsię zotoczeniemzastosowanopowłokę ochronną zabezpieczającą
przed działaniem chlorków.
- dylatacja stalowa na stykach przęseł i przyczółków.
6. Podpory skrajne
Przewidzianoprzyczółkiciężkie,nieobsypaneopartenafundamentachbezpośrednich,posadowionychna
głębokości150cmponiżejpoziomuterenu.Wysokość przyczółka620cm.Nachylenieskarp1:1,5.Pyta
przejściowaodługości602cminachyleniu10%.Zewzględunarzekę znajdującą się przypodporzewykonano
ścianki szczelne zabezpieczające przed przedostaniem się wody podczas wykonywania fundamentów.
7. Podpory pośrednie
Zaprojektowanopodporypośredniejako ścianypełne żelbetoweowysokości620cmopartena
fundamentachbezpośrednichposadowionychnagłębokości150cmponiżejpoziomuterenu.Przypodporze
znajdującej się w pobliżu rzeki należy wykonać ściankę szczelną.
8. Technologia budowy obiektu mostowego
Pierwszymetapembudowyjestwykonanieprzyczółkówipodpórpośrednichopartychnafundamencie.
Szczególną uwagę należyzwrócić nadokładność wykonania łożysk.Następniemontujesię dźwigarystalowe
połączonepodwiesztukipoprzecznicami.Montaż dźwigarówodbywasię zapomocą dźwigówoudźwigu30t.
Płytabetonowawykonywanajestnabudowiewdeskowaniupodwieszanymsystemowym.Pomontażu
deskowaniaprzystępujesię dozazbrojeniaiwylaniapyty żelbetowej.Następnymetapembudowyjest
wykonanieizolacji,nawierzchninapasach,montaż balustradibarierochronnychorazpozostałego
wyposażenia.
Założenia do projektu
Przekrój poprzeczny
- Schemat statyczny - belka swobodnie podparta o rozpiętości teoretycznej przęsła l=18,5m
- Klasa obciążenia ruchomego: B
- Stosowne normy:
PN-85/S-10030 "Obiekty mostowe. Obliczenia"
PN-82/S-10052 "Obiekty mostowe. Konstrukcje stalowe"
PN-91/S-10042 "Obiekty mostowe. Konstrukcje betonowe, żelbetowe i sprężone"
Dz. U. RP nr 63/2000, poz. 735
Dane materiałowe
- stal konstrukcyjna: 18G2A
- wytrzymałość obliczeniowa stali na rozciąganie przy zginaniu: R=280 MPa
- wytrzymałość obliczeniowa stali na ścinanie: Rt=280 MPa
- współczynnik sprężystości podłużnej stali: Es=205000 MPa
- Beton klasy B30
- wytrzymałość obliczeniowa betonu na osiowe ściskanie: Rb=17,3 MPa
- współczynnik sprężystości podłużnej betonu: Eb=32,6 GPa
1. Zestawienie obciążeń
1.1. Zebranie obciążeń na dźwigar zewnętrzny
L.p.
Rodzaj obciążenia
Obciążenie
charakterystyczne
γ
f
Obciążenie
obliczeniowe
Obciążenie długotrwałe - ciężarem własnym
1
Dźwigar stalowy
0,0332 m
2
* 78,5kN/m
3
2,61kN/m
1,2
3,13kN/m
2
Płyta żelbetowa
0,4172 m
2
*
25kN/m
3
10,43kN/m
1,2
12,52kN/m
3
Poprzecznica stalowa
0,0172
m
2
*
78,5
kN/m
3
*
1,36
m *
6
0,60 kN/m
1,2
0,71 kN/m
18,5
g
kzew
=
13,63 kN/m
g
ozew
=
16,36 kN/m
Obciążenie długotrwałe - ciężarem wyposażenia
1
Kapa chodnikowa
0,3203 m
2
*
18kN/m
3
5,77kN/m
1,5
8,65kN/m
2
Nawierzchnia chodnika
0,0145 m
2
*
16kN/m
3
0,23kN/m
1,5
0,35kN/m
3
Bariera ochronna
1,00 kN/m
1,5
1,50 kN/m
p
kzew
=
7,00kN/m
p
ozew
=
10,50kN/m
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • happyhour.opx.pl
  • Tematy

    Cytat


    Facil(e) omnes, cum valemus, recta consili(a) aegrotis damus - my wszyscy, kiedy jesteśmy zdrowi, łatwo dajemy dobre rady chorym.
    A miłość daje to czego nie daje więcej niż myślisz bo cała jest Stamtąd a śmierć to ciekawostka że trzeba iść dalej. Ks. Jan Twardowski
    Ad leones - lwom (na pożarcie). (na pożarcie). (na pożarcie)
    Egzorcyzmy pomagają tylko tym, którzy wierzą w złego ducha.
    Gdy tylko coś się nie udaje, to mówi się, że był to eksperyment. Robert Penn Warren