Filozofia jest sztuką życia. Cyceron

obnizona sprawnosc ...

obnizona sprawnosc grafomotoryczna, GOTOWOŚĆ SZKOLNA, DOKSZTAŁCANIE

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Drogi czytelniku!niniejsza publikacja została zabezpieczona przez rozpowszechnianiem znakami widocznymii niewidocznymi, które umożliwiają jednoznaczną identyfikację osoby pobierającej.Produkt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: olgacholewka@wp.plProdukt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: olgacholewka@wp.plMarzena Krysztof-ZarzyckaObni˝ona sprawnoÊçgrafomotorycznaåwiczenia i karty pracyProdukt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: olgacholewka@wp.plProdukt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: olgacholewka@wp.plISBN 978-83-7696-488-1© Copyright by Dr Josef Raabe Spó∏ka Wydawnicza Sp. z o.o., Warszawa 2011Wszelkie prawa zastrze˝one.Wydawca wyra˝a zgod´ na kopiowanie fragmentów publikacji do celów edukacyjnych.Wydawnictwo do∏o˝y∏o wszelikich staraƒ w prowadzeniu dzia∏aƒ wynikajàcych z wymagaƒprawa autorskiego. W przypadku pojawienia si´ wàtpliwoÊci postara si´ je wyjaÊniç.Wydawca: Dr Josef Raabe Spó∏ka Wydawnicza Sp. z o.o.ul. M∏ynarska 8/1201-194 WarszawaNIP 526-13-49-514REGON 011864960Sàd Rejonowy dla m.st. Warszawy w WarszawieXII Wydzia∏ Gospodarczy KRSKRS 0000118704WysokoÊç kapita∏u zak∏adowego 50 000 z∏www.twojelekcje.plProdukt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: olgacholewka@wp.plProdukt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: olgacholewka@wp.plObni˝ona sprawnoÊç grafomotorycznaLEGENDASzare kwadraciki z róŜną liczbą kropek, znajdujące się na górze kaŜdej karty lubprzy kaŜdym ćwiczeniu, oznaczają poziom:ćwiczenie lub karta pracy dla uczniów, którzy mają problemy z osiągnięciemgotowości szkolnejćwiczenie lub karta pracy dla uczniów w wieku wczesnoszkolnym (klasy I–III)ćwiczenie lub karta pracy dla uczniów w wieku starszoszkolnym (klasy IV–VI)Symbolznajdujący się na górze karty pracy oznacza, Ŝe polecenie powinienprzeczytać terapeuta.1Produkt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: olgacholewka@wp.plProdukt zabezpieczony elektronicznie - Wydawnictwo Raabe. Właściciel: olgacholewka@wp.plObni˝ona sprawnoÊç grafomotorycznaMarzena Krysztof-ZarzyckaĆwiczenia usprawniające umiejętnościgrafomotoryczneĆwiczenia wzmacniające układ mięśniowyRozgrzewkanDziecko stoi wyprostowane. Stopy ma złączone, ręce opuszczone wzdłuŜ ciała.Głowa ustawiona jest prosto, stanowi przedłuŜenie linii kręgosłupa. Dziecko po-rusza głową naprzemiennie do przodu i do tyłu. Gdy głowa dziecka opuszczonajest do przodu, dziecko zatrzymuje głowę w takiej pozycji przez 6 sekund, mocnonaciągając linię kręgosłupa. Następnie dziecko wraca do pozycji wyjściowej. Ruchw tej pozycji zatrzymuje na 2 sekundy, następnie odchyla głowę do tyłu. Kąt na-chylenia głowy w tyle ma wynosić ok. 20°. W tej pozycji głowa dziecka zatrzymu-je się na 3 sekundy, po czym wraca do pionu. Sekwencję ćwiczenia dzieckopowtarza trzykrotnie.Dziecko stoi wyprostowane z lekko rozstawionymi na boki nogami, ręce opusz-czone wzdłuŜ ciała. Głowa stanowi przedłuŜenie linii kręgosłupa. Dziecko poru-sza głową delikatnie na boki, w takt tykania wskazówek zegara – rytm sekundowy.Sekwencję ćwiczenia dziecko powtarza dziesięciokrotnie, nie przerywając ruchugłowy.Dziecko stoi wyprostowane z lekko rozstawionymi nogami do boku, ręce opusz-czone wzdłuŜ ciała. Głowa ustawiona jest prosto, stanowi przedłuŜenie linii kręgo-słupa. Dziecko wykonuje delikatny skłon do przodu. Ręce wykonują zwis do przodunad głową, lekko dotykając paluszkami podłogi. Dziecko porusza delikatnie i płyn-nie korpusem na boki, naśladując ciałem ruch duŜego wahadła w zegarze. Se-kwencję ćwiczenia wykonuje ośmiokrotnie, po czym wraca do pozycji wyjściowej.Dziecko przyjmuje na podłodze pozycję czworaczną i zaczyna raczkować. Raczkuje,zakreślając ciałem duŜe koło. Czynność tę wykonuje po trzy razy na kaŜdą ze stron.Następnie raczkuje, unosząc naprzemiennie wysoko ręce do poziomu głowy. Czyn-ność tę powtarza czterokrotnie. Po zakończeniu tej czynności dziecko zaczyna racz-kować, wysuwając do tyłu nogi, równieŜ naprzemiennie. Czynność powtarzaczterokrotnie.nnn3 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • happyhour.opx.pl
  • Tematy

    Cytat


    Facil(e) omnes, cum valemus, recta consili(a) aegrotis damus - my wszyscy, kiedy jesteśmy zdrowi, łatwo dajemy dobre rady chorym.
    A miłość daje to czego nie daje więcej niż myślisz bo cała jest Stamtąd a śmierć to ciekawostka że trzeba iść dalej. Ks. Jan Twardowski
    Ad leones - lwom (na pożarcie). (na pożarcie). (na pożarcie)
    Egzorcyzmy pomagają tylko tym, którzy wierzą w złego ducha.
    Gdy tylko coś się nie udaje, to mówi się, że był to eksperyment. Robert Penn Warren