Filozofia jest sztuką życia. Cyceron

Odpowiedzalność hotelarza

Odpowiedzalność hotelarza, Opwh semestr II

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
ODPOWIEDZIALNOŚĆ HOTELARZA
ETYKA ZAWODOWA
Pod pojęciem „hotelarz” podczas tych zajęć będziemy rozumieli:

pracodawcę - właściciela hotelu

pracowników zatrudnionych w hotelu
Hotelarz ma zapewnić gościom:

sprawną i miłą a także kulturalną obsługę

deklarowany standard tzn. warunki pobytu

bezpieczeństwo osobiste gościa i jego mienia
Odpowiedzialność hotelarza
powinna być rozpatrywana na następujących
płaszczyznach:

etyczno - moralna

służbowa (dyscyplinarna)

materialna

karna
Etyka zawodowa
– to problem odnoszony do każdego zawodu. W hotelarstwie
należy zwrócić jednak uwagę na następujące problemy:

gość powierza hotelarzowi własne bezpieczeństwo oraz swoje mienie w
postaci rzeczy i dóbr wniesionych do hotelu

gość ma prawo w zamian za ustaloną cenę oczekiwać i żądać należytego
zabezpieczenia i odpowiedzialności ze strony hotelarza

hotelarz w imię dobra gościa oraz renomy obiektu musi umieć przeć się
zagrożeniom i umieć się im przeciwstawić

gość ma prawo czuć się bezpiecznie (korzysta z uprawnień wynikających z
umowy, ogólnych przepisów prawnych, przyjętych zwyczajów i poczucia
odpowiedzialności ze strony hotelarza)

hotelarz przyjmując gościa do hotelu musi zdawać sobie sprawę z
odpowiedzialności względem gościa i za gościa we wszystkich wymienionych
poniżej płaszczyznach:
Płaszczyzna etyczno – moralna:

dotyczy stosunku gościa i przyjętych na siebie obowiązków wobec gościa w
czasie jego pobytu

polega na:
1.
zapewnieniu bezpieczeństwa życia i zdrowia gościa
2.
nietykalności osobistej
3.
spokoju
4.
dyskrecji

konieczność przestrzegania i bezwzględnego egzekwowania przepisów:
1.
przeciwpożarowych
Marzena Wojciechowska dla AP Edukacja; Poznań 2009 r.
2.
sprawności urządzeń technicznych i alarmowych
3.
zabezpieczenie pomieszczeń

hotel w tej płaszczyźnie powinien:
1.
być przygotowany na udzielenie pierwszej pomocy
2.
prawidłowo postępować z rzeczami pozostawionymi lub znalezionymi w
pokoju
3.
nie wolno wnikać w sprawy osobiste gościa, spoufalać się z nim lub
udzielać informacji o osobach trzecich
Płaszczyzna prawna:

odpowiedzialność jest związana z obowiązującym prawem ( w tym również z
konsekwencjami materialnymi i prawnymi)

odpowiedzialność materialna
– jest odpowiedzialnością prawną mająca
charakter sankcji majątkowej np. odszkodowania za straty mienia (wynika z
przepisów prawa cywilnego)

odpowiedzialność karna
- to odpowiedzialność z tytułu winy przypisanej
hotelarzowi (wynika z przepisów prawa karnego)
Ze względu na zbiorowy charakter pracy w hotelu odpowiedzialność można
podzielić na:
1.
zbiorową
2.
indywidualną
Odpowiedzialność indywidualna
– dotyczy pracownika i wynika z umowy o pracę,
na podstawie której pracownik zobowiązuje się do prawidłowego wykonywania
swoich obowiązków i poleceń służbowych
Odpowiedzialność zbiorowa
– dotyczy zakładu hotelarskiego i wynika z umowy
hotelowej. Reguluje prawa i obowiązki hotelu względem gościa oraz zapewnia
gościowi standard, jakość obsługi i usług zgonie z kategorią.
Hotel ma szczególny obowiązek:
1.
udostępnienia pokoju lub miejsca noclegowego
2.
zapewnienia sprawnego funkcjonowania wszystkich urządzeń
3.
zapewnienia bezpieczeństwa gościa i jego mienia
4.
wykonania usług w deklarowanych zakresie oraz standardzie.
PODSUMOWUJĄC:
Stopień zabezpieczenia interesów gościa jest ważnym wykładnikiem jakości –
poziomu i rzetelności usług.
Marzena Wojciechowska dla AP Edukacja; Poznań 2009 r.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • happyhour.opx.pl
  • Tematy

    Cytat


    Facil(e) omnes, cum valemus, recta consili(a) aegrotis damus - my wszyscy, kiedy jesteśmy zdrowi, łatwo dajemy dobre rady chorym.
    A miłość daje to czego nie daje więcej niż myślisz bo cała jest Stamtąd a śmierć to ciekawostka że trzeba iść dalej. Ks. Jan Twardowski
    Ad leones - lwom (na pożarcie). (na pożarcie). (na pożarcie)
    Egzorcyzmy pomagają tylko tym, którzy wierzą w złego ducha.
    Gdy tylko coś się nie udaje, to mówi się, że był to eksperyment. Robert Penn Warren