Filozofia jest sztuką życia. Cyceron

Obliczenia kiszka wolowska

Obliczenia kiszka wolowska, + Szkoła +, Budownictwo komunikacyjne, Mosty

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Politechnika Warszawska
Wydział Budownictwa Mechaniki i Petrochemii
Instytut Budownictwa
Zakład Konstrukcji Budowlanych
Kierunek studiów: Budownictwo
Rok IV Sem. VII
Budownictwo Komunikacyjne
Projekt koncepcyjny mostu zespolonego
Sprawdził:
Wykonał:
dr inż. Roman Jaskulski
Elżbieta Wołowska
Katarzyna Kiszka
Płock 2008
Opis techniczny
1. Lokalizacja obiektu
Opracowanie obejmuje projekt koncepcyjny mostu o konstrukcji zespolonej, położonego w miejscowości
Płock w woj. Mazowieckim. Całkowia długość mostu wynosi 81,4 m
2. Opis przeszkody
Projektowany obiekt będzie umożliwiał transport nad szlakiem wodnym o szerokości koryta - 15 m, nad
dwiema liniami kolejowymi oraz ponad chodnikiem przeznaczonym dla ruchu pieszego, jezdnią drogową i
ścieżką rowerową.
3. Opis ruchu na obiekcie
Mostdrogowy,odwóchpasachruchuoszerokości3,5m,pasyawaryjne(2,0m)każdyzobustronną opaską
( 0,5 m ).
4. Opis obiektu - konstrukcja
Przyjętomosttrzyprzęsłowy,belkowy,oteoretycznejrozpiętościprzęseł wynoszącej17,5;21,0;17,5m.
Jesttoobiektokonstrukcjizespolonejzłożonyzdźwigarówwykonanychzblachownicowysokości120cm(
pasgórny40x2cm, środnik116x2cm,pasdolny50x2cm)orazpłyty żelbetowejogrubości22cm(36
cmwmiejscupołączeniadźwigarazpytą )wykonanejzbetonuklasyB30.Zewzględunauproszczenie
obliczeń przyjętoschematbelkiswobodniepodpartej.Wobliczeniachprzyjętojednoczesnypoczątekpracy
płytyidźwigarów.Przyjęto8dźwigarówwrozstawieco164cm,opartychna łożyskachneoprenowycho
zmiennejwysokości.Dźwigaryusztywnionoipołączonomiędzysobą poprzecznicamiblachownicowymio
wysokości60cm,wrozstawieco335cm.Zaprojektowanoprzekrójjezdniocharakterzedaszkowym,z2%
spadkiemodosijezdni.Przewidzianokapychodnikowewykonanezbetonówlekkichogrubości14cm,ze
spadkiem 3 % w kierunku osi mostu.
5. Opis obiektu wyposażenie i wykończenie
-Barieraochronna-typowakonstrukcjaowysokości75cm,oddzielającachodnikodjezdnidrogowej.
Usytuowana w odległości 50 cm od krawężnika
-Balustrada-przewidzianobariero-poręczokonstrukcjistalowej,owysokości110cm.Balustrady
umiejscowwiono w odległości 22 cm od krawędzi kapy.
- krawężniki kamienne o typowych wymiarach.
-najezdnidrogowejwykonanoizolację bitumiczną grubości1,0cm,warstwę wiążącą grubości5,0cmoraz
warstwę ścieralną grubości 4,0 cm.
-naelementachbetonowychstykającychsię zotoczeniemzastosowanopowłokę ochronną zabezpieczającą
przed działaniem chlorków.
- dylatacja stalowa na stykach przęseł i przyczółków.
6. Podpory skrajne
Przewidzianoprzyczółkiciężkie,nieobsypaneopartenafundamentachbezpośrednich,posadowionychna
głębokości150cmponiżejpoziomuterenu.Wysokość przyczółka610cm.Nachylenieskarp1:1.Pyta
przejściowaodługości602cminachyleniu10%.Zewzględunarzekę znajdującą się przypodporzewykonano
ścianki szczelne zabezpieczające przed przedostaniem się wody podczas wykonywania fundamentów.
7. Podpory pośrednie
Zaprojektowanopodporypośredniejakosłupy żelbetoweowysokości610cmopartenafundamentach
bezpośrednichposadowionychnagłębokości150cmponiżejpoziomuterenu.Przypodporzeznajdującejsię w
pobliżu rzeki należy wykonać ściankę szczelną.
8. Technologia budowy obiektu mostowego
Pierwszymetapembudowyjestwykonanieprzyczółkówipodpórpośrednichopartychnafundamencie.
Szczególną uwagę należyzwrócić nadokładność wykonania łożysk.Następniemontujesię dźwigarystalowe
połączonepodwiesztukipoprzecznicami.Montaż dźwigarówodbywasię zapomocą dźwigówoudźwigu30t.
Płytabetonowawykonywanajestnabudowiewdeskowaniupodwieszanymsystemowym.Pomontażu
deskowaniaprzystępujesię dozazbrojeniaiwylaniapyty żelbetowej.Następnymetapembudowyjest
wykonanieizolacji,nawierzchninapasach,montaż balustradibarierochronnychorazpozostałego
wyposażenia.
Założenia do projektu
Przekrój poprzeczny
- Schemat statyczny - belka swobodnie podparta o rozpiętości teoretycznej przęsła l=18,5m
- Klasa obciążenia ruchomego: B
- Stosowne normy:
PN-85/S-10030 "Obiekty mostowe. Obliczenia"
PN-82/S-10052 "Obiekty mostowe. Konstrukcje stalowe"
PN-91/S-10042 "Obiekty mostowe. Konstrukcje betonowe, żelbetowe i sprężone"
Dz. U. RP nr 63/2000, poz. 735
Dane materiałowe
- stal konstrukcyjna: 18G2A
- wytrzymałość obliczeniowa stali na rozciąganie przy zginaniu: R=280 MPa
- wytrzymałość obliczeniowa stali na ścinanie: Rt=280 MPa
- współczynnik sprężystości podłużnej stali: Es=205000 MPa
- Beton klasy B30
- wytrzymałość obliczeniowa betonu na osiowe ściskanie: Rb=17,3 MPa
- współczynnik sprężystości podłużnej betonu: Eb=32,6 GPa
1. Zestawienie obciążeń
1.1. Zebranie obciążeń na dźwigar zewnętrzny
L.p.
Rodzaj obciążenia
Obciążenie
charakterystyczne
γ
f
Obciążenie
obliczeniowe
Obciążenie długotrwałe - ciężarem własnym
1
Dźwigar stalowy
0,0400 m
2
* 78,5kN/m
3
3,14kN/m
1,2
3,77kN/m
2
Płyta żelbetowa
0,5231 m
2
*
25kN/m
3
13,08kN/m
1,2
15,69kN/m
3
Poprzecznica stalowa
0,0232
m
2
*
78,5
kN/m
3
*
1,64
m *
6
0,85 kN/m
1,2
1,02 kN/m
21
g
kzew
=
17,07 kN/m
g
ozew
=
20,49 kN/m
Obciążenie długotrwałe - ciężarem wyposażenia
1
Kapa chodnikowa
0,2228 m
2
*
18kN/m
3
4,01kN/m
1,5
6,02kN/m
2
Nawierzchnia chodnika
0,0000 m
2
*
16kN/m
3
0,00kN/m
1,5
0,00kN/m
3
Bariera ochronna
1,00 kN/m
1,5
1,50 kN/m
p
kzew
=
5,01kN/m
p
ozew
=
7,52kN/m
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • happyhour.opx.pl
  • Tematy

    Cytat


    Facil(e) omnes, cum valemus, recta consili(a) aegrotis damus - my wszyscy, kiedy jesteśmy zdrowi, łatwo dajemy dobre rady chorym.
    A miłość daje to czego nie daje więcej niż myślisz bo cała jest Stamtąd a śmierć to ciekawostka że trzeba iść dalej. Ks. Jan Twardowski
    Ad leones - lwom (na pożarcie). (na pożarcie). (na pożarcie)
    Egzorcyzmy pomagają tylko tym, którzy wierzą w złego ducha.
    Gdy tylko coś się nie udaje, to mówi się, że był to eksperyment. Robert Penn Warren