Obliczanie obciążeń
Obliczanie obciążeń , Technikum Budowlane - Moduły PDF, Obliczanie obciążeń , statyka budowli
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Anna Kusina
Obliczanie obciążeń konstrukcji budowlanych
311[04].Z1.02
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Zbigniew Kazimierz Romik
mgr inż. Krystyna Osakowicz
Konsultacja:
dr inż. Janusz Figurski
mgr inż. Mirosław Żurek
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Korekta:
mgr inż. Mirosław Żurek
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej
311[04].Z1.02
– Obliczanie obciążeń konstrukcji budowlanych
, zawartego w modułowym programie nauczania
dla zawodu 311[04] Technik budownictwa.
Wydawca
I
nstytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
4
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Statyka sił
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
10
4.1.3. Ćwiczenia
10
4.1.4. Sprawdzian postępów
11
4.2. Siły przekrojowe, wykresy, wartości ekstremalne w elementach konstrukcji
11
4.2.1. Materiał nauczania
11
4.2.2. Pytania sprawdzające
13
4.2.3. Ćwiczenia
13
4.2.4. Sprawdzian postępów
14
4.3. Belki statycznie wyznaczalne
14
4.3.1. Materiał nauczania
14
4.3.2. Pytania sprawdzające
19
4.3.3. Ćwiczenia
19
4.3.4. Sprawdzian postępów
20
4.4. Kratownice
20
4.4.1. Materiał nauczania
20
4.4.2. Pytania sprawdzające
25
4.4.3. Ćwiczenia
25
4.4.4. Sprawdzian postępów
26
4.5. Ramy statycznie wyznaczalne
27
4.5.1. Materiał nauczania
27
4.5.2. Pytania sprawdzające
28
4.5.3. Ćwiczenia
28
4.5.4. Sprawdzian postępów
29
4.6. Charakter pracy i zastosowanie łuków
29
4.6.1. Materiał nauczania
29
4.6.2. Pytania sprawdzające
31
4.6.3. Ćwiczenia
31
4.6.4. Sprawdzian postępów
32
4.7. Belki ciągłe statycznie niewyznaczalne
32
4.7.1. Materiał nauczania
32
4.7.2. Pytania sprawdzające
35
4.7.3. Ćwiczenia
36
4.7.4. Sprawdzian postępów
37
4.8. Parametry charakterystyki geometrycznej przekroju figur prostych i złożonych
37
4.8.1. Materiał nauczania
37
4.8.2. Pytania sprawdzające
40
4.8.3. Ćwiczenia
40
4.8.4. Sprawdzian postępów
41
4.9. Obciążenia budowli
42
4.9.1. Materiał nauczania
42
4.9.2. Pytania sprawdzające
44
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.9.3. Ćwiczenia
44
4.9.4. Sprawdzian postępów
45
4.10. Naprężenia i ich rodzaje
46
4.10.1. Materiał nauczania
46
4.10.2. Pytania sprawdzające
49
4.10.3. Ćwiczenia
50
4.10.4. Sprawdzian postępów
51
4.11. Zjawisko odkształcenia materiału, rodzaje odkształceń
51
4.11.1. Materiał nauczania
51
4.11.2. Pytania sprawdzające
53
4.11.3. Ćwiczenia
53
4.11.4. Sprawdzian postępów
54
5. Sprawdzian osiągnięć
55
6. Literatura
59
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy o zasadach statyki sił, obliczania belek
statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, kratownic oraz obliczania naprężeń i odkształceń
elementów.
W poradniku zamieszczono:
−
wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane, abyś bez
problemów mógł korzystać z poradnika,
−
cele kształcenia, wykaz umiejętności jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
−
materiał nauczania, „pigułkę” wiadomości teoretycznych niezbędnych do opanowani treści
jednostki modułowej,
−
zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy opanowałeś podane treści,
−
ćwiczenia, które pozwolą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
−
sprawdzian postępów, który pozwoli Ci określić zakres poznanej wiedzy. Pozytywny wynik
sprawdzianu potwierdzi Twoją wiedzę i umiejętności z tej jednostki modułowej. Wynik
negatywny będzie wskazaniem, że powinieneś powtórzyć wiadomości i poprawić umiejętności
z pomocą nauczyciela,
−
sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw pytań testowych, który pozwoli Ci sprawdzić,
czy opanowałeś materiał w stopniu umożliwiającym zaliczenie całej jednostki modułowej,
−
wykaz literatury uzupełniającej.
Materiał nauczania umieszczony w poradniku zawiera najważniejsze, ujęte w dużym skrócie
treści, dotyczące omawianych zagadnień. Musisz korzystać także z innych źródeł informacji,
a przede wszystkim z podręczników wymienionych w spisie literatury na końcu poradnika.
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
ebook @ do ÂściÂągnięcia @ download @ pdf @ pobieranie
Tematy
- Strona startowa
- Oblackie Echo marzec 2014a, Oblackie Echo, Oblackie Echo PDF
- Odpowiedzi Przykladowy arkusz 11 Matematyka(1), Szkoła, Liceum^Technikum, MATURA, Arkusze Maturalne Matematyka PODSTAWA, odpowiedzi do arkuszy z matematyki
- Obr Bhp dla małych firm, Bezpieczenstwo i Higiena Pracy, bhp szkolenia, Szkolenia-Różne-PDF
- Obr Znaki bhp i ppoż, Bezpieczenstwo i Higiena Pracy, bhp szkolenia, Szkolenia-Różne-PDF
- Od XV w. do kongresu wiedeńskiego. Teksty źródłowe z ćwiczeniami dla liceum i technikum, A to Historia, historia - gimnazjum, liceum
- Obr Czynniki uczulające przewód oddechowy, Bezpieczenstwo i Higiena Pracy, bhp szkolenia, Szkolenia-Różne-PDF
- Obr Kolorystyka butli z gazami 2006, Bezpieczenstwo i Higiena Pracy, bhp szkolenia, Szkolenia-Różne-PDF
- Obr Czynniki uczulające skórę, Bezpieczenstwo i Higiena Pracy, bhp szkolenia, Szkolenia-Różne-PDF
- Obr Zagr-ręczne dźwiganie, Bezpieczenstwo i Higiena Pracy, bhp szkolenia, Szkolenia-Różne-PDF
- Obr Ewakuacja budynków, Bezpieczenstwo i Higiena Pracy, bhp szkolenia, Szkolenia-Różne-PDF
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- staffik.htw.pl
Cytat
Facil(e) omnes, cum valemus, recta consili(a) aegrotis damus - my wszyscy, kiedy jesteśmy zdrowi, łatwo dajemy dobre rady chorym.
A miłość daje to czego nie daje więcej niż myślisz bo cała jest Stamtąd a śmierć to ciekawostka że trzeba iść dalej. Ks. Jan Twardowski
Ad leones - lwom (na pożarcie). (na pożarcie). (na pożarcie)
Egzorcyzmy pomagają tylko tym, którzy wierzą w złego ducha.
Gdy tylko coś się nie udaje, to mówi się, że był to eksperyment. Robert Penn Warren