Obowiązki i zadania pracowników ...
Obowiązki i zadania pracowników recepcji, Opwh semestr II
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Obowiązki i zadania pracowników recepcji
Pracownicy recepcji należą do grupy hotelarzy mającej bezpośredni kontakt z
gośćmi. Są w pierwszej linii obsługi i mają największy wpływ na wrażenia i wspomnienia,
jakie goście wyniosą z pobytu. Do obowiązków tych pracowników należą:
•
rezerwacje usług
•
przyjęcie gości do hotelu
•
opieka nad gośćmi w trakcie całego pobytu (w tym usługi dodatkowe np. budzenie)
•
rozliczanie pobytu gości
Są to istotne i odpowiedzialne zadania. Dla prawidłowego funkcjonowania
recepcji konieczny jest podział stanowisk.
Struktura organizacyjna i ilość stanowisk zależy od wielkości, kategorii hotelu
oraz zakresu świadczonych usług.
Przykładowa struktura organizacyjna recepcji:
KIEROWNIK RECEPCJI
RECEPCJA
SŁUŻBY PARTEROWE
• recepcjonista dysponent
• portier
• recepcjonista klucznik
• bagażowy
• recepcjonista informator
• parkingowy
• recepcjonista concierge
• pracownik quest relations
• pracownik rezerwacji
• telefonistka
Marzena Wojciechowska dla AP Edukacja, Poznań 2009 r.
Zadania i obowiązki poszczególnych pracowników recepcji
KIEROWNIK RECEPCJI
•
podlega bezpośrednio dyrektorowi hotelu
•
kontroluje pracę i organizuje pracę podległego zespołu
•
sporządza harmonogram pracy
•
sprawuje kontrolę nad depozytem i sejfem
•
odpowiada za szkolenia podległego personelu
•
odpowiada za prace recepcji
•
analizuje wyniki działalności hotelu
•
czuwa nad jakością i standardem świadczonych usług
•
prowadzi dokumentację działalności obiektu
•
nadzoruje prawidłowe prowadzenie dokumentacji przez pracowników
•
współpracuje z działem marketingu, sprzedaży, służby pieter, gastronomią i innymi
działami w hotelu
•
zajmuje się doborem kadry i decyduje o podziale stanowisk w recepcji
RECEPCJONISTA DYSPONENT
(kierownik zmiany)
•
przejmuje obowiązki podczas nieobecności kierownika
•
reprezentuje kierownictwo hotelu
•
melduje gości (ustala warunki płatności i terminy pobytów)
•
prowadzi bieżącą sprzedaż miejsc noclegowych
•
przyjmuje życzenia i uwagi
•
udziela informacji
•
sporządza dobowa dokumentację recepcji
•
sporządza raporty fiskalne
•
składa codzienne meldunki kierownictwu recepcji
•
nadzoruje prace innych komórek
•
współpracuje z innymi działami hotelu
RECEPCJONISTA KASJER
•
rozlicza pobyty gości
•
sprawdza prawidłowości rozliczeń za noclegi i usługi dodatkowe
•
przyjmuje należności za pobyty zgodnie z obowiązująca procedurą wymeldowania
gościa
•
wystawia faktury
•
księguje należności w komputerze
•
wykonuje wydruki kasy hotelowej
•
w przypadku prowadzenia kasy walutowej: skupuje waluty, uaktualnia tabele kursowe,
wystawia kwity i prowadzi konieczną dokumentację.
RECEPCJONISTA KLUCZNIK / INFORMATOR
•
wydaje i odbiera klucze a także doręcza otrzymaną korespondencję
•
informuje o usługach świadczonych przez hotelarskich
•
informuje dysponenta o pokojach zwolnionych
•
przyjmuje i realizuje zlecenia gości (np. budzenie)
Marzena Wojciechowska dla AP Edukacja, Poznań 2009 r.
RECEPCJONISTA CONSIERGE
(czytaj: konsjerż)
Stanowisko to występuje w ekskluzywnych hotelach, wymieniane często jako jedna z
usług dodatkowych a nie stanowisko pracy. Do jego obowiążków należy:
•
bezpośrednia obsługa gościa
•
udziela informacji i doradza
•
poleca oferowane przez hotel usługi
•
rezerwuje bilety do kina, teatru oraz na inne imprezy kulturalne
•
rezerwuje miejsca w restauracji
•
spełnia życzenia gości
•
zbiera dokumentację i dane, które mogą być pomocne i przydatne podczas następnej
wizyty gości
PRACOWNIK DZIAŁU REZERWACJI
•
udziela informacji na zapytania ofertowe potencjalnych gości
•
obsługuje gości indywidualnych oraz grupy turystyczne
•
dokonuje rezerwacji wstępnych i potwierdzonych
•
ustala docelową liczbę pokoi, które można udostępnić klientom
•
przygotowuje listy przyjazdów w określonych wcześniej terminach
•
przekazuje informacje do innych działów i pozostałym pracownikom recepcji
W hotelach obsługujących głównie grupy zorganizowane lub klientów biznesowych
często występuje odrębny dział
rezerwacji grupowych
.
TELEFONISTKA
(operator centrali telefonicznej)
•
obsługuje rozmowy przychodzące (łączy z właściwymi komórkami hotelu)
•
przyjmuje wiadomości dla gości hotelowych
•
przyjmuje zamówienia na rozmowy międzymiastowe i międzynarodowe od gości
PRACOWNIK QUEST RELATIONS
•
odpowiada za dobre relacje na linii gość – hotel
•
odpowiada za jakość świadczonych usług
•
osobiście przyjmuje skargi od gości
•
przyjmuje wszystkie uwagi od gości hotelowych oraz sugestie dotyczące
funkcjonowania hotelu
PERFEKCYJNY RECEPCJONISTA
to taki, który:
✔
doskonale zna topografię hotelu i jego otoczenie
✔
świetnie orientuje się w zakresie usług świadczonych przez hotel
✔
zna języki obce
✔
zna miejscowość, w której położony jest hotel i potrafi udzielić informacji o atrakcjach
turystycznych, repertuarze kin, teatrów itp.
✔
potrafi obsłużyć komputer i inne urządzenia biurowe
Marzena Wojciechowska dla AP Edukacja, Poznań 2009 r.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
ebook @ do ÂściÂągnięcia @ download @ pdf @ pobieranie
Tematy
- Strona startowa
- Obróbka cieplna - streszczenie, Szkoła, ZiP semestr 4, Materiałoznastwo, Obróbka cieplna, Obróbka cieplna stali, Obróbka cieplna stali
- Ochrona walsnosci intelektualnej i przemysłowej 2, Biotechnologia PWR, Semestr 7, Ochrona walsnosci intelektualnej i przemysłowej
- Obsluga wejscia wyjscia KIA PRz, Materiały, III semestr, Systemy operacyjne- materiały, egzamin, SO egz, SO egz, so-egzamin, so-egzamin
- obrobka ubytkowa egzamin formatowany(1), AGH WIMIR Mechanika i Budowa Maszyn, Rok III, I semestr, TOU, TOU egzamin, technologie obróbki ubytkowej (TOU ) (dawiddd93)
- Ochrona właśności intelektualnej, ~WSB GDYNIA WSB GDAŃSK, 1 semestr, Ochrona własności intelektualnej - Dyki
- Ochrona Środowiska wykłady, Biotechnologia, Semestr I, Ochrona Środowiska
- Ochrona konkurencji, PRAWO ROK II, SEMESTR IV, PRAWO KONKURENCJI
- Odleglosci, IŚ Tokarzewski 27.06.2016, V semestr ISiW, Kanalizacje, ćw proj, ćw 2 slajdy, ćw 2 slajdy
- obywatel-w-post-sadowoadm-calosc, Administracja, Semestr 6, Postępowanie sądowo-administracyjne
- Odpowiedzi PKM(2), IMIR, I stopień, 7 semestr, Egzamin, Test inżyniera, Test inżyniera, Opracowane, 2
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- mama12.pev.pl
Cytat
Facil(e) omnes, cum valemus, recta consili(a) aegrotis damus - my wszyscy, kiedy jesteśmy zdrowi, łatwo dajemy dobre rady chorym.
A miłość daje to czego nie daje więcej niż myślisz bo cała jest Stamtąd a śmierć to ciekawostka że trzeba iść dalej. Ks. Jan Twardowski
Ad leones - lwom (na pożarcie). (na pożarcie). (na pożarcie)
Egzorcyzmy pomagają tylko tym, którzy wierzą w złego ducha.
Gdy tylko coś się nie udaje, to mówi się, że był to eksperyment. Robert Penn Warren