Filozofia jest sztuką życia. Cyceron

Od pomyslu do zysku Jak spieniezyc ...

Od pomyslu do zysku Jak spieniezyc innowacyjnosc pozysk, onepress

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Od pomys³u do zysku.
Jak spieniê¿yæ innowacyjnoœæ
Autor: Adam Jolly
T³umaczenie: Anna Zawadzka
ISBN: 83-246-0115-5
Tytu³ orygina³u:
Format: A5, stron: 224
Zostañ innowatorem. Patrz, gdzie inni patrz¹, ale dostrze¿ to, czego nikt nie widzi
Systematyczne metody szukania nowych pomys³ów
Jak chroniæ w³asnoœæ intelektualn¹ w Unii Europejskiej: znaki firmowe, patenty,
prawa autorskie
Jak skumulowaæ doœwiadczenie ca³ej bran¿y w jednym prze³omowym produkcie
Kiedyœ Twój rynek zape³ni siê konkurentami. Bêdziesz chcia³ siê od nich odci¹æ:
stworzyæ niezrównany produkt i wkroczyæ na niezajêty teren. Ju¿ teraz pomyœl, jak to
zrobisz. Jak znajdziesz nowe pomys³y i jak wybierzesz najlepsze z nich? Jak zamienisz
ideê w gotowy produkt? I najwa¿niejsze: jak wykorzystasz wartoœæ handlow¹ pomys³u
i jak wytworzysz zysk? Odpowiedzi znajdziesz w tej ksi¹¿ce.
„Innowacja” — tego s³owa nadu¿ywaj¹ ludzie, którzy robi¹ najwiêcej ha³asu, ale
najmniej rozumiej¹. Dlatego na rynku jest mnóstwo pozornych innowacji: prostych
ulepszeñ powielanych przez innych w parê tygodni. Tymczasem prawdziwa innowacja
jest rewolucyjna: obala wczeœniejsze normy, wskazuje milionom now¹ drogê,
a konkurenci orientuj¹ siê w sytuacji o wiele za póŸno. Nie³atwo jest stworzyæ coœ
takiego, dlatego jako innowator bêdziesz potrzebowaæ wsparcia, jakie daje Ci autor.
W ksi¹¿ce wykorzystano doœwiadczenia przedsiêbiorców i instytucji wspieraj¹cych
innowacyjnoϾ, takich jak Innovation Centre Capgemini, Euro RSCC, Saatchi & Saatchi
czy Interbrand. Adam Jolly poprowadzi Ciê drog¹ innowatora, od pomys³u do zysków.
Pomys³y o du¿ej i ma³ej wartoœci handlowej
Tworzenie innowacyjnej organizacji: systemy motywacyjne, praca zespo³owa,
decentralizacja
Metody transferu technologii
Obserwowanie rynku i poszukiwanie pola dla innowacji
Ustalanie strategicznych cen nowych produktów
Dystrybucja nowych produktów
Jako innowator nie musisz byæ genialnym wynalazc¹.
Twoim celem jest zarobienie pieniêdzy
 Część I Strategia innowacyjna
1.1 Przełom w wartości .......................................................................... 11
John Riker, Value Innovation Network
1.2 Innowacja odpowiadająca na oczekiwania rynku ......................... 17
Peter Soddy, The Innovators Club
1.3 Przechytrzając konkurencję ............................................................ 25
Chris McDonald, BDH/TBWA
Wartość handlowa pomysłów ........................................................... 25
Pomysły komercyjne: nowa definicja ............................................... 27
Podejście do analizy konkurencyjności
z uwzględnieniem konwencji ......................................................... 29
Przestrzeń rynkowa w porównaniu z udziałem w rynku ................. 31
Ocenianie pomysłu ........................................................................... 32
Lista kontrolna: jak przechytrzyć konkurencję ................................ 34
1.4 Projektowanie lepszej obsługi i satysfakcji klienta ....................... 35
Jane Pritchard, IDEO
Pięć kroków w procesie projektowania lepszej obsługi
i satysfakcji klienta .......................................................................... 36
Trzy wskazówki do zapamiętania! .................................................... 39
Podsumowanie .................................................................................. 40
 Spis treści
1.5 Model dostarczania wartości .......................................................... 43
Peter White, YTKO
1.6 Ogólny schemat ustalania ceny ...................................................... 49
Malcolm McKenzie, Business Consulting RSM Robson Rodos
Co powoduje, że strategia ustalania cen jest tak złożona? .............. 50
Jak firmy powinny zająć się tym problemem? ................................. 51
Warunki dla przejrzystości i kontroli ............................................... 56
Podsumowanie .................................................................................. 57
1.7 Własność intelektualna ................................................................... 59
Lawrence Smith-Higgins, biuro patentowe Wielkiej Brytanii
Dlaczego własność intelektualna? .................................................... 59
Znaki towarowe ................................................................................. 60
Patenty ............................................................................................... 61
Wzorce przemysłowe i użytkowe ..................................................... 62
Prawo autorskie ................................................................................. 63
Czy to naprawdę odnosi się do mojej firmy? ................................... 63
1.8 Zbieranie funduszy .......................................................................... 65
Ian Ritchie, Coppertop
Część II Zachowanie kreatywne
2.1 Kultura kreatywna ........................................................................... 73
Jane Asscher, 23red
Zakazać używania słowa „innowacja”
w środowiskach myślenia kreatywnego ......................................... 73
Wizja i wartości inspiracyjne ............................................................ 74
Zintegrowana struktura organizacyjna ............................................. 75
Motywowanie ludzi ........................................................................... 75
Wykorzystywanie wpływów zewnętrznych ..................................... 77
Ulepszanie środowiska pracy ............................................................ 77
Praktyczne techniki wspierania i rozwijania pomysłów .................. 78
Bądź wolny w sposób strukturalny ................................................... 78
4
Spis treści
2.2 Umiejętności twórcze ...................................................................... 79
Richard Duggan, Duggan Creative
Gdzie kończy się kreatywność a zaczyna innowacja? ...................... 80
Anatomia innowacji ........................................................................... 80
Uwalnianie kreatywności .................................................................. 82
„Patrzeć, gdzie wszyscy inni patrzą, i widzieć to,
czego nikt inny nie widzi” — Albert Szent-Gyorgi ....................... 83
Rezultat szkolenia ............................................................................. 86
Uwalnianie kreatywności wszystkich pracowników ........................ 87
Rada dla przedsiębiorstw chcących powiększyć
swoją wydajność innowacyjną ........................................................ 89
Samokontrola holistycznej strategii innowacyjnej ........................... 90
2.3 Produkty odpowiadające na potrzeby klienta ............................... 93
Pip Frankish, 3M
2.4 Inspirujące przywództwo ................................................................ 99
Nigel Crouch, DTI
Jak nam idzie inspirowanie naszych pracowników? ...................... 100
Hamulec innowacji, czyli tradycyjne przywództwo ...................... 100
Wyznaczniki przywództwa inspirującego ...................................... 101
Droga do przyszłości ....................................................................... 104
2.5 Wspomaganie pracy zespołów (ang. teaming)
i praca w sieci (ang. networking) .................................................. 107
Garrick Jones z Ludic Group
Elastyczność i komunikacja w sieci wartości
są bezpośrednio związane z jakością interpersonalnych relacji
— zaplanuj jak najwięcej możliwości do ich rozwinięcia ........... 109
Sprawdzaj z siecią wartości ............................................................ 110
Szybkie cykle iteracji i reakcji zwrotnej ......................................... 110
Niezbędna jest decentralizacja procesów decyzyjnych ................. 111
Służebna rola przywództwa ............................................................ 111
Świadomość fazy programu ............................................................ 111
Motywacja i rozwaga ....................................................................... 112
5
Spis treści
2.6 Przestrzeń dla innowacji ............................................................... 115
David Leon, dlp
2.7 Rozwiązania przyspieszone ........................................................... 127
Garrick Jones z Ludic Group
Środowisko fizyczne ........................................................................ 128
Wirtualne środowisko wiedzy ........................................................ 129
Procesy aktywujące ......................................................................... 130
2.8 Przyspieszanie komercjalizacji własności intelektualnej ........... 133
Billy Harkin, Science Ventures
Podsumowanie ................................................................................ 137
2.9 Transfer technologii ...................................................................... 141
Paul Pankhurst, Carbonate
Transfer technologii w procesie innowacji .................................... 142
Przekształcanie pomysłów w przedsięwzięcie ............................... 144
Jak to robimy? ................................................................................. 148
Wnioski ............................................................................................ 149
Część III Pomysłowy marketing
3.1 Planowanie rynków ........................................................................ 153
Shailendra Vyakarnam, Judge Business School
Uniwersytetu Cambridge
Rynki ................................................................................................ 154
Metoda ............................................................................................. 157
Długotrwałość projektu .................................................................. 160
3.2 Badanie rynku ................................................................................ 165
Andy Nairn, Miles Calcraft Briginshaw Duffy
Rozpocznij z właściwym nastawieniem ......................................... 165
Stwórz odpowiedni kontekst .......................................................... 166
Rozmawiaj z właściwymi osobami ................................................. 167
Myśl inaczej ..................................................................................... 168
Nie odkładaj tego zbyt długo .......................................................... 169
6
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • happyhour.opx.pl
  • Tematy

    Cytat


    Facil(e) omnes, cum valemus, recta consili(a) aegrotis damus - my wszyscy, kiedy jesteśmy zdrowi, łatwo dajemy dobre rady chorym.
    A miłość daje to czego nie daje więcej niż myślisz bo cała jest Stamtąd a śmierć to ciekawostka że trzeba iść dalej. Ks. Jan Twardowski
    Ad leones - lwom (na pożarcie). (na pożarcie). (na pożarcie)
    Egzorcyzmy pomagają tylko tym, którzy wierzą w złego ducha.
    Gdy tylko coś się nie udaje, to mówi się, że był to eksperyment. Robert Penn Warren