Filozofia jest sztuką życia. Cyceron

Odziez uzywana e 1oi7

Odziez uzywana e 1oi7, onepress

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->czasnabiznesodzież używanaPoczątki sklepów z odzieżą używaną sięgają lat 70.ubiegłego wieku, kiedy to studenci, przedstawicieleróżnych subkultur czyśrodowiskartystycznych,zaczęli wyszukiwać oryginalnych, używanychubrań, by podkreślić swoją awangardowość i chęćwyróżniania się z tłumu. I choć minęło już 40 lat,to aspekt ten obok ekonomicznego jest wciążdominującym i warunkującym nieprzemijającepowodzenie popularnych „second handów”. Ichwysyp w Polsce nastąpił w latach 90. ubiegłegowieku na fali lawinowego sprowadzania wszelkiejmaści towarów z Zachodu.Czy pomimo sporego nasycenia rynku odzieży używanej jest na nim wciążmiejsce na nowe sklepy? Sprawdzimy to, a także przedstawimy warunki,jakie trzeba będzie spełnić, by działalność takiego sklepu była opłacalna,i poszukamy nisz, które sprawią,żebędzie się on odróżniał on innych tegotypu miejsc. Policzymy też, ile otworzenie tego biznesu będzie kosztowaći jakie zyski może on przynieść.Charakterystyka rynkuWedług danych GUS już niemal 1/3 – ponad 10 mln dorosłych Polaków –ubiera się w sklepach z odzieżą używaną. Badania Federacji Konsumenckiejpotwierdzają rosnące zainteresowanie tą formą nabywania odzieży orazwskazują,żecoraz częściej przemawia za tym argument szansy znalezie-nia oryginalnej i niepowtarzalnej odzieży. W sklepach tych ubiera się ponad2czasnabiznesodzież używana30% osób powyżej 15. rokużycia,a połowa badanych kupuje tam ubrankadla dzieci.Wpływy budżetu państwa z cła i podatku VAT za import i handel odzieżąużywaną są z roku na rok są coraz większe. Przedsiębiorcy działający w tejbranży reprezentują grupę ponad 100 000 osób skupionych m.in. w Krajo-wej Izbie Gospodarczej Tekstylnych Surowców Wtórnych. Liczba działają-cych na rynku sklepów to prawie 30 000. Sprowadzono do nich ponad 100000 ton towaru. Do podziału jest rynek wart według różnych szacunków od5 do nawet 6 mld złotych.Największą grupę klientów tego typu miejsc stanowią kobiety wśred-nim wieku oraz emeryci i renciści. Z reguły za wyborem przez nie tegomiejsca przemawiać będzie aspekt ekonomiczny, choć coraz liczniej-szą rzeszą klientów są osoby, które zmęczone jednolitą ofertą wielkichmarek sieciowych w sklepie z odzieżą używaną szukają pojedynczych,oryginalnych i niepowtarzalnych ubrań. Dzięki tej grupie klientów orazdziałaniom samych właścicieli sklepów, którzy w ostatnich latach zaczęlicoraz większą uwagę skupiać na atrakcyjnym wystroju i urządzeniu lo-kali, a także przemyślanemu sprowadzaniu wyselekcjonowanych, częstomarkowych ubrań wświetnymstanie, miejsca te już dawno przestałykojarzyć się ponurymi sklepami z kiepskiej jakości odzieżą. Sklepy testały się tak bardzo popularne wśród młodych ludzi poszukujących wła-snego stylu,żepowstał nawet nowy termin – „lumping”, jako parafraza„shoppingu”. Poza wizytami w sklepach z odzieżą używaną obejmuje ontakże wymianę informacji o promocjach, polecanie sklepów, porady dlapoczątkujących itp.3 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • happyhour.opx.pl
  • Tematy

    Cytat


    Facil(e) omnes, cum valemus, recta consili(a) aegrotis damus - my wszyscy, kiedy jesteśmy zdrowi, łatwo dajemy dobre rady chorym.
    A miłość daje to czego nie daje więcej niż myślisz bo cała jest Stamtąd a śmierć to ciekawostka że trzeba iść dalej. Ks. Jan Twardowski
    Ad leones - lwom (na pożarcie). (na pożarcie). (na pożarcie)
    Egzorcyzmy pomagają tylko tym, którzy wierzą w złego ducha.
    Gdy tylko coś się nie udaje, to mówi się, że był to eksperyment. Robert Penn Warren