Filozofia jest sztuką życia. Cyceron

Odbiór ilościowy i jakościowy ...

Odbiór ilościowy i jakościowy towarów, Sprzedawca

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Donata Andrzejczak
Odbiór ilościowy i jakościowy towarów
522[01]Z1.02.
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr Ewa Urbańska-Sobczak
mgr Agnieszka Mikina
Opracowanie redakcyjne:
mgr Donata Andrzejczak
Konsultacja:
dr mgr inŜ. BoŜena Zając
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 522[01].Z1.02
„Odbiór ilościowy i jakościowy towarów”, zawartego w modułowym programie nauczania
dla zawodu sprzedawca.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1.
Wprowadzenie
3
2.
Wymagania wstępne
4
3.
Cele kształcenia
5
4.
Materiał nauczania
6
6
4.1.
Odbiór ilościowy towarów
4.1.1.
Materiał nauczania
6
4.1.2. Pytania sprawdzające
11
4.1.3. Ćwiczenia
11
4.1.4. Sprawdzian postępów
18
19
4.2.
Odbiór jakościowy towarów
4.2.1. Materiał nauczania
19
4.2.2. Pytania sprawdzające
29
4.2.3. Ćwiczenia
29
4.2.4. Sprawdzian postępów
41
41
5.
Sprawdzian osiągnięć
6. Literatura
47
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1.
WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy i kształtowaniu umiejętności
niezbędnych do prowadzenia odbioru ilościowego i jakościowego towarów w handlu.
W poradniku zamieszczono:
-
wymagania wstępne – wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć juŜ ukształtowane,
abyś bez problemów mógł korzystać z poradnika,
-
cele kształcenia – wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
-
materiał nauczania – wiadomości teoretyczne niezbędne do opanowania treści jednostki
modułowej,
-
zestaw pytań, abyś mógł sprawdzić, czy juŜ opanowałeś określone treści,
-
ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
-
sprawdzian postępów,
-
sprawdzian
osiągnięć,
przykładowy
zestaw
zadań.
Zaliczenie
testu
potwierdzi
opanowanie materiału całej jednostki modułowej,
-
literaturę.
Materiał nauczania zawarty w poradniku pozwoli Ci zapoznać się z podstawowymi
pojęciami i klasyfikacjami niezbędnymi do ukształtowania umiejętności określonych w celach
nauczania. Wykonując ćwiczenia nauczysz się praktycznie wykorzystywać zdobyte
wiadomości i umiejętności. KaŜde z ćwiczeń wymagać będzie od Ciebie zapoznania z treścią
materiału dla ucznia oraz zebrania i przeanalizowania informacji pochodzących z innych
źródeł. Rozwiązując ćwiczenia korzystaj z róŜnych pomocy naukowych, z róŜnych źródeł
informacji oraz z pomocy nauczyciela.
Po zakończeniu kaŜdej części materiału nauczania moŜesz sprawdzić stopień opanowania
wiadomości i ukształtowania niezbędnych umiejętności. Odpowiadając na pytania jesteś
w stanie ocenić, jakie treści sprawiają Ci jeszcze kłopot i do których powinieneś wrócić aby
uzupełnić powstałe braki w wiadomościach i umiejętnościach. Poradnik kończy sprawdzian
osiągnięć, którym zdiagnozowany będzie stopień opanowania materiału całej jednostki
modułowej. Na końcu poradnika znajdziesz literaturę, z której moŜesz korzystać, aby
rozszerzyć zakres wiadomości i ukształtować nowe umiejętności.
522[01].Z1
Zaopatrzenie przedsiębiorstwa
handlowego
522[01].Z1.01
Organizowanie zaopatrzenia
522[01].Z1.02
Odbiór ilościowy i jakościowy towarów
522[01].Z1.03
Magazynowanie towarów
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2.
WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu jednostki modułowej powinieneś umieć:
-
posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu handlu,
-
rozróŜniać dokumenty dotyczące zamawiania towarów do placówki handlowej,
-
analizować treść dokumentu,
-
pokonywać bariery w procesie komunikowania się,
-
podejmować decyzje w trudnych sytuacjach zawodowych,
-
wykonywać zadania zawodowe zgodnie z przyjętymi procedurami,
-
prezentować wykonaną pracę,
-
korzystać z róŜnych źródeł informacji.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • happyhour.opx.pl
  • Tematy

    Cytat


    Facil(e) omnes, cum valemus, recta consili(a) aegrotis damus - my wszyscy, kiedy jesteśmy zdrowi, łatwo dajemy dobre rady chorym.
    A miłość daje to czego nie daje więcej niż myślisz bo cała jest Stamtąd a śmierć to ciekawostka że trzeba iść dalej. Ks. Jan Twardowski
    Ad leones - lwom (na pożarcie). (na pożarcie). (na pożarcie)
    Egzorcyzmy pomagają tylko tym, którzy wierzą w złego ducha.
    Gdy tylko coś się nie udaje, to mówi się, że był to eksperyment. Robert Penn Warren